Т Е А Т Р А Л Н И   С Ъ Б И Т И Я
ПРОБЕН СРОК
от НИКОЛАЙ ГУНДЕРОВ
премиера -
5 ноември 2016 г.

постановка ТЕЯ СУГАРЕВА
с участието на ХРИСТО УШЕВ, ГЕОРГИ СПАСОВ, МАЛИН КРЪСТЕВ, СТОЯН МЛАДЕНОВ
СЪДЕБНА ГРЕШКА
от ДЖОН МОРТИМЪР
премиера -
25 февруари 2017 г.

с участието на ТЕОДОР ЕЛМАЗОВ и ПЛАМЕН ПЕЕВ
КОНКУРС "СЛАВКА СЛАВОВА" 2016 г. - РЕЗУЛТАТИ
ЗА ЗРИТЕЛИ С ИЗИСКАН ВКУС!

 Начало 
 Театрален афиш 
 Детска програма 
 Турнета 
 Новини 
 Събития 
 Билети и отстъпки 
 За контакти 
 Премиери 
 Постановки 
 Творци 
 
 Театър 199 представя 

МОНОЛОЗИ ЗА ВАГИНАТА
от ЕВА ЕНСЛЪР

Американската преса определи тази пиеса като революционна, върху тема, която мнозина биха нарекли табу. Театър 199 и творческият екип на постановката искат да Ви срещнат с тази необичайна драматургия, защото сме убедени, че изкуството няма право свенливо да мълчи пред невежеството и лицемерния "морал", които пораждат неразбиране на интимния свят на жената и толерират насилие върху десетки хиляди жени в нашето общество и в българските семейства. В основата на високо опоетизирания текст е залегнал автентичен материал от интервюта с 200 жени от различни възрасти, социално положение, раси, националности и религии. Ще станете свидетели на драстична откровеност. Ще чуете истории, които ще Ви развеселят и такива, които ще Ви потресат. Ще научите повече за себе си и за своята сексуална идентичност.
По време на спектакъла може да изпитате притеснение, да се почувствате неудобно и да се изчервите в тъмнината на залата.
В едно сме убедени - няма да останете безразлични към съдбите на жените, които оживяват в 90-те минути на представлението.
  • режисура: ГАЛИН СТОЕВ
  • участват: ЦВЕТАНА МАНЕВА, СНЕЖИНА ПЕТРОВА и ВЯРА КОЛАРОВА
  • сценография: АЛЕКСАНДЪР СМОЛЯНОВ
  • превод: ХАРАЛАМПИ АНИЧКИН

Награди:
  • НОМИНАЦИЯ "АСКЕЕР" 2001 НА СНЕЖИНА ПЕТРОВА
  • НОМИНАЦИЯ "АСКЕЕР" 2001 НА ГАЛИН СТОЕВ ЗА РЕЖИСУРА
  • НАГРАДА ЗА ЖЕНСКА РОЛЯ НА ТРИТЕ АКТРИСИ НА ТЕАТРАЛНИЯ ФЕСТИВАЛ В БЛАГОЕВГРАД 2001

    Отзиви:
  • Всъщност „Монолози за вагината „ не е нито порнографски, нито кой знае колко еротичен текст и спектакълът едва ли ще шокира зрителите. Интелигентната, съвременна жена отдавна е прескочила всички табута, но те продължават да съществуват в публичното пространство и изкуството. Пиесата е по спартански откровена за всички женски мъченичества – изневерите, изнасилванията, гаврите във военно време /включително и в Босна/. Има препратки за социалното положение на жената у нас. Всичко това е поднесено с изключително чувство за хумор”.
    Галина Рулева – в.”Новинар”;

  • „Съзвучността на тази постановка с актуалния тип театър в световен мащаб е чувствителността към актьора, провокацията към дълбочината и нюансите на неговата самобитна творческа природа. Както и пиететът към уникалността на думата в общия контекст на езика в спектакъла, равностойно на вниманието към визията и към богатството на театралната игра”.
    Ана Топалджикова – „Литературен вестник”;

  • „ЦВЕТАНА МАНЕВА /силата на мъдростта и натрупания опит/, ВЯРА КОЛАРОВА /вечното дете/ и СНЕЖИНА ПЕТРОВА /фаталната жена/ заедно изграждат образа на истинската Жена. Трите се допълват една друга, подкрепят се на сцената, съпреживявайки текста на свой ред. Благодарение на тяхната силна индивидуалност спектакълът прехвърля документалните филми на Discovery Channel по същата тема. И замества едновременно часа при психотерапевт и разговор с близка приятелка”.
    Анелия Янева – в. „Капитал”;

  • „Текстът на Ева Енслър разсмива и разтърсва с изненадваща откровеност и естетизиран натурализъм. Три блестящи актриси от различни школи и поколения: грандамата ЦВЕТАНА МАНЕВА, емблемата на авангардните спектакли СНЕЖИНА ПЕТРОВА и ВЯРА КОЛАРОВА, съвършената импровизаторка, водени умело и проницателно от режисьора ГАЛИН СТОЕВ, живеят с текст, който никога не са и сънували, че могат да произнесат от сцената. В залата ще седнат хора, които няма да могат да повярват, че чуват това, което ще чуят”.
    Панайот Денев – сп. „Лик”;

  • „Монолози за вагината" постигна високите си цели. Театър без условности. Драма без драматургия. Сцена без сценография. Актьор без роля. Сериозно за смешното и комично за драматичното. Публицистика за интимното или интимно за публичното. Женско, но не феминистично. За мъжете от жените и обратно. Нещо като процес, нещо като среща, нещо като онова, което си мислим насаме и после се срамуваме. „Монолози за вагината”.
    Мария Касимова – в.”Демокрация”

    Премиера: 16.11.2000 г.


  • (C) 2003-2017 Theatre 199; VISITORS#7315